برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر را در مشهد چند بخریم؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های صفر داخلی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان‌رضوی به ۳۲۵ هزار تُن رسید (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌فروش خودرو هایما 7x ایران خودرو از فردا (۱۳ تیر ۱۴۰۳) + جدول و قیمت خودرو ۱۶۲ تُن تخمه آجیلی در خراسان‌رضوی تولید شد جریمه راه‌اندازی کاریابی‌های غیرمجاز اعلام شد مرخصی کارمندان و کارگران در قانون کار چگونه محاسبه می‌شود؟ عقب‌نشینی قیمتی مالکان از رقم‌های پیشنهادی اجاره (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۳ + مدارک لازم برای درخواست وام خودرو قیمت انواع میوه‌ها در مشهد | طالبی ارزان شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروی برقی کرمان موتور آغاز شد + جزئیات (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی مودیان مالیاتی به ۱۷۴ هزار فقره رسید (۱۱ تیر ۱۴۰۳) در بهار امسال چند هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند؟ ۱۵ تیر سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد معرفی چند تکنیک اجاره نشینی به سبک خوش‌نشینی | چگونه خانه اجاره کنیم؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بازار سرمایه سبزپوش می‌ماند؟ | پیش بینی روند شاخص کل بورس

  • کد خبر: ۱۴۱۳۳۳
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
بازار سرمایه سبزپوش می‌ماند؟ | پیش بینی روند شاخص کل بورس
بر خلاف انتظار در پاییز شاهد عملکرد مثبت بازار سرمایه بودیم. بسته حمایتی دولت از بورس و طرح بیمه سبد سهام باز شد انتظارات درباره عملکرد شاخص های بورسی تا سال آینده بیش از نرخ سود بانکی باشد. اما این روند ادامه دار است و اعتماد از دست رفته مردم به بورس باز می‌گردد؟

به گزارش شهرآرانیوز، یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه حمایت‌های دولت و سازمان بورس از بازار سهام مثبت بوده و برای بازگشت اعتماد به بورس نیازمند تداوم حمایت‌ها هستیم، گفت: روند آینده بورس مثبت پیش‌بینی می‌شود و شاخص بورس می‌توان به راحتی به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد دست یابد.

مجید محمد علیزاده آرانی به بهبود روند این روزهای معاملات بورس اشاره کرد و افزود: شرایط بازار سهام در چند وقت گذشته بهبود یافته و از مدار رکود و ریزشی خارج شده است.

وی به تاثیر حمایت‌های دولت از بازار سهام تاکید کرد و گفت: اخیراً حمایت‌های دولت و سازمان بورس از این بازار مثبت بوده که این امر منجر به تغییر مسیر شاخص بورس و قرار گرفتن آن بر مدار صعود شد.

علیزاده آرانی به رشد قابل توجه صنایع و شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز در چند روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: ارزیابی شاخص هم‌وزن در بازار نشان دهنده رشد این شاخص مانند شاخص کل است، بنابراین آغاز رشد در شرکت‌های بزرگ می‌تواند باعث همسویی شرکت‌های کوچک شود و آنها را بر مدار صعود قرار دهند.

این کارشناس بازار سرمایه اعتماد را به عنوان نیاز فعلی بازار عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران باید اطمینانی را نسبت به روند افزایشی و رشد بازار داشته باشند. شاخص بورس اکنون در مسیر رشد خود با مقاومتی همراه است که می‌تواند به‌راحتی از این مقاومت عبور کند و اهداف جدیدی را برای خود در نظر بگیرد.

وی معتقد است که کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد شاخص بورس دور از دسترس نیست و انتظار می‌رود شاخص بورس به این کانال دست یابد.

عقب‌ماندگی بازار سهام از دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری

علیزاده آرانی به عقب‌ماندگی بازار سهام نسبت به دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری اشاره و بیان کرد: اگر رشد سایر بازارها را با بازار سرمایه مورد مقایسه قرار دهیم، می‌توان گفت که بازار سهام از دیگر بازارها عقب است و از جای رشد بسیار خوبی برخوردار است.

این کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد که بازار ارز طلا و سکه در چند وقت گذشته رشد زیادی را تجربه کردند که این موضوع می‌تواند محرکی برای رشد بازار سرمایه باشد.

وی در خصوص سرمایه گذاری در بازار سهام، اظهار داشت: اگر سهامداران برای سرمایه‌گذاران دیدگاه بلندمدت دارند، می‌توانند از طریق مقایسه ارزندگی سهام شرکت‌های بورسی و ارزیابی شرکت‌هایی از سوددهی خوبی برخوردارند در این بازار سرمایه‌گذاری و اقدام به خرید سهام کنند.

علیزاده آرانی گفت: اکنون سهام، ارزان‌ترین دارایی برای سرمایه‌گذاری است، بنابراین افرادی که دارای نگاه بلندمدت برای سرمایه‌گذاری هستند می‌توانند اقدام به ورود سرمایه‌های خود در این بازار کنند.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->